FAQ'S
Werkwijze
-
Hoe vraag ik een offerte aan?
Vraag eenvoudig uw offerte aan door onderstaande stappen te volgen:- Laat u inspireren door onze website! Dompel u onder in onze verschillende moods en ga op zoek naar wat u mooi vindt.
- Duid uw favorieten aan door op het hartje op de foto te klikken. Uw favorieten kan u bekijken via het hartje op de menubalk bovenaan.
- Kies de producten waarvoor u een offerte wenst te ontvangen en voeg deze toe aan uw aanvraag met de knop ‘Voeg toe aan mijn aanvraag’ op de productpagina.
- Vervolledig uw aanvraag via de knop ‘Mijn aanvraag’ in de menubalk.
- U kan nog enkele producten uit uw favorieten selecteren die u ook mooi vindt. Deze worden ook meegestuurd met uw aanvraag.
- Vervolgens vult u uw gegevens in en kan u aanduiden of u een stalenpakket wens te ontvangen. Indien ja, dan vult u ook uw adres in.
- Wenst u dat wij u contacteren per telefoon? Dan kan u uw telefoonnummer achterlaten en het moment waarop wij u bij voorkeur contacteren. Wij houden hier zoveel mogelijk rekening mee en contacteren u steeds van maandag tot vrijdag binnen de kantooruren.
- U heeft ten slotte nog de mogelijkheid om bijlagen toe te voegen aan uw aanvraag. Beschikt u reeds over een ontwerp of een schets? Heeft u ergens anders iets gezien dat u inspireert? Bezorg het ons!
- Binnen twee werkdagen neemt de klantendienst contact met u op. Op basis van uw wensen gaan wij aan de slag en stellen een prijsofferte op maat voor u op.
-
Binnen welke termijn kan ik een offerte ontvangen?
Nadat u uw aanvraag heeft verstuurd via ‘Mijn aanvraag’, neemt de klantendienst binnen de 2 werkdagen contact met u op. Op basis van dit contact gaan wij voor u aan de slag en bezorgen u binnen de 3 werkdagen een offerte. -
Hoe kan ik een afspraak maken?
Neem contact op met de klantendienst om een afspraak te maken. Dit kan in onze vestiging in Brugge:
Graaf Pierre de Brieylaan 17, 8200 Sint-Michiels.
Onze openingsuren voor afspraken zijn:Ma – do: 8u30-12u & 13u – 17u
Vrij: 8u30-12u & 13u-15u30
Woont u niet in de buurt? Dan kan u ook een afspraak maken bij een verkooppunt in uw buurt. Neem even contact op met de klantendienst en wij laten u graag weten waar u terecht kan. -
Hoe plaats ik mijn bestelling?
Plaats eenvoudig uw bestelling door onderstaande stappen te volgen. Heeft u nog vragen? Contacteer gerust onze klantendienst.- Na ontvangst van de offerte, bevestigt u aan de klantendienst dat u de producten wenst te bestellen.
- Na de betaling van een voorschot gaan wij vol enthousiasme voor u aan de slag.
- Wanneer u het finale ontwerp heeft goedgekeurd start de productie. De levertermijn is afhankelijk van de gekozen technieken (zie verder op deze pagina).
- Uw producten worden verstuurd of kunnen afgehaald worden (zie verder op deze pagina).
Modelkaart
-
Hoe kan ik een modelkaart bestellen?
Via de knop “mijn aanvraag” kan u een prijsaanvraag doen en aanduiden dat u een stalenpakket wenst te bestellen. U kan enkele producten die u mooi vindt meesturen met de aanvraag en aanduiden in welk event (huwelijk, geboorte, communie, …) u interesse heeft. Onze klantendienst stelt dan een stalenpakket op maat voor u samen. Dit wordt u per brievenpost bezorgd! -
Kan ik een proefdruk/gepersonaliseerde modelkaart laten maken?
Een gepersonaliseerde proefdruk met digitale druk is mogelijk, neem hiervoor contact op met de klantendienst. Een proefdruk met foliedruk is niet mogelijk. Wij bezorgen u wel graag een standaard modelkaartje met foliedruk. Zo kan u de look & feel van foliedruk ervaren en heeft u een goed idee van hoe uw kaarten eruit zullen zien.
Levering
-
Is er een mogelijkheid om mijn pakje te komen afhalen bij Atelier Maurice?
Het is zeker mogelijk om uw bestelling bij ons te komen afhalen. Zo hebt u nog sneller uw fantastische bestelling in handen. Afhaling is uiteraard gratis. Onze klantendienst verwittigt u van zodra de bestelling hier klaar staat voor afhaling.
Ons afhaaladres is: Graaf Pierre de Brieylaan 17, 8200 Sint-Michiels.
Onze openingsuren voor afhaling zijn:Ma – do: 8u30-12u & 13u – 17u
Vrij: 8u30-12u & 13u – 16u
Contacteer gerust onze klantendienst indien deze uren niet zouden passen voor u! -
In welke landen kunnen jullie leveren?
Wij leveren standaard enkel in België, maar hebben ook de mogelijkheid om in andere landen te leveren zoals Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Nederland. Contacteer gerust onze klantendienst als u hieromtrent meer vragen heeft. -
Wat is de levertermijn?
Standaard levertermijn
De levertermijn van alle drukwerk, uitgezonderd geboorte, bedraagt maximaal 8 werkdagen na aanlevering van een drukklaar bestand zonder fouten of na goedkeuring van het ontwerp.
Geboortekaartjes
De basis levertermijn van geboortedrukwerk bedraagt 1-2 werkdagen* bij aanlevering van de drukklare bestanden / finale gegevens vóór 10u30 ’s morgens.
*Atelier Maurice behandelt geboortedrukwerk steeds met de hoogste prioriteit. Er zijn echter een aantal hoogwaardige afwerkingen, die wat extra tijd vragen. Bij alle bijzondere druktechnieken staat de extra levertijd aangegeven.
Speciale afwerkingen
Foliedruk: +1 extra werkdag
Reliëfdruk: +2 extra werkdagen
Letterpress: +1 extra werkdag per kleur en per zijde
Verlijmen: +1 extra werkdag
Stansen: het aanmaken van een stansvorm neemt 3-4 werkdagen in beslag. Bij geboortekaartjes kan dit vooraf gedaan worden. -
Hoe kan ik de status van mijn bestelling opvolgen?
De klantendienst verwittigt u wanneer uw bestelling kan verstuurd worden. Vanaf de volgende dag is de trackingcode beschikbaar, informeer bij de klantendienst om uw trackingcode te ontvangen. -
Wat zijn de leveropties en -kosten?
Wij versturen uw kaarten met de transportfirma DPD of BPost.
Levering met DPD: Bij DPD moet het pakket persoonlijk afgetekend worden, zo weet u zeker dat uw pakket juist zal geleverd worden. Wanneer u niet thuis bent, biedt DPD het pakket nog een tweede keer aan. Daarna wordt het pakket retour gestuurd naar Atelier Maurice. Aflevering bij de buren is niet mogelijk.
Kost: € 7,87 incl. BTW
Thuislevering met Bpost: Wanneer u kiest voor thuislevering laat de bezorger uw pakje achter in de brievenbus, belt bij u aan of levert uw pakje volgens uw Bpost voorkeur. Als Bpost toch niet in staat is om het pakje bij u aan te leveren, dan gaat het pakje naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt. U krijgt dan een kaartje in uw brievenbus waarop het adres van het afhaalpunt staat. Uw pakje blijft 14 dagen ter beschikking in het afhaalpunt.
Kost: € 7,87 incl. BTW
Levering met verzendservice: Uw bestelling zal rechtstreeks door ons naar zijn eindbestemming gestuurd worden. Wij zorgen ervoor dat de kaarten in de enveloppen zitten, dat de door u aangeleverde adressen erop staan en dat de juiste postzegel(s) erop hangen. Uw bestelling wordt dan 's avonds aan Bpost overhandigd. Bpost gaat nu aan de slag met deze brieven zoals u dit gewoon is.
Levering in een afhaalpunt van Bpost: Uw pakje wordt geleverd in een afhaalpunt. U kan kiezen uit meer dan 2300 Bpost-afhaalpunten. Uw pakje blijft 14 dagen ter beschikking in het afhaalpunt. U wordt verwittigd per mail of sms zodra uw pakje beschikbaar is en u krijgt een paar dagen later een herinnering als u het pakje dan nog niet heeft opgehaald.
Kost: € 7,87 incl. BTW
Afhaling bij Atelier Maurice (in Brugge): U wordt door een medewerker van Atelier Maurice klantendienst op de hoogte gebracht wanneer uw pakje klaar is om opgehaald te worden.
Kost: gratis -
Kunnen onze gedrukte kaarten door jullie verstuurd worden?
Het is zeker mogelijk om uw kaarten door ons te laten versturen. We bieden een verzendservice aan waarbij we voor u de kaarten volledig verzendklaar kunnen maken, en met de post kunnen versturen naar verschillende adressen.
We hebben hiervoor van u enkel een Excel bestand nodig met alle adressen.
De prijs is afhankelijk van het aantal stuks die moet verstuurd worden, en als er eventueel kaarten naar het buitenland moeten opgestuurd worden. U houdt er best wel rekening mee dat dit voor een extra levertermijn kan zorgen. Vraag hiervan gerust even de prijs en de levertermijn op bij Heleen of Astrid van onze klantenservice.
Klantendienst
-
Is de kaart niet helemaal volgens verwachting, wie contacteer ik en hoe?
Heeft u een probleem, suggestie of opmerking? Contacteer dan zeker onze klantendienst, wij helpen u graag verder.- Contacteer ons via het online contactformulier
- Op werkdagen kan u ons telefonisch bereiken via 050/407 919 van 8u30 tot 12u en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)
-
Wat zijn de algemene voorwaarden van Atelier Maurice?
De algemene voorwaarden kan u hier terugvinden. -
Wat moet ik doen wanneer een geleverd artikel beschadigd is?
Wij behandelen elke bestelling met de grootste zorg om eventuele beschadigingen te vermijden. Als u toch een probleem zou opmerken na levering willen wij u vragen om ons toch zo snel mogelijk te contacteren.
Dit kan via
- het online contactformulier
- of telefonisch via 050/407 919. Wij zijn aanwezig op werkdagen van 8u30 tot 12u en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)
Graag willen wij u wel vragen om ons steeds een foto door te sturen van het probleem. Op deze manier kunnen wij het probleem snel en correct behandelen.
Neem zeker ook even een kijkje in onze algemene voorwaarden voor meer informatie!
-
Wat moet ik doen als mijn kindje geboren is?
Van zodra uw kindje geboren is, contacteer u onze klantendienst. Dit kan telefonisch- Op het nummer 050/407 919 van 8u30 tot 12u en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)
- Of via mail info@ateliermaurice.be
- Of via het contactformulier
Hou er wel rekening mee dat onze drukkerij gesloten is tijdens het weekend en op feestdagen! -
Kan ik de bestelling annuleren?
Indien de kaartjes nog niet gedrukt werden, kan de bestelling geannuleerd worden. Als er reeds een ontwerp werd opgemaakt voor u, kan uw voorschot niet vergoed worden. -
Kan ik na de levering van mijn kaarten nog extra kaartjes bij bestellen?
Er kunnen nog kaarten extra geproduceerd worden als u na levering van de bestelling zou merken dat het bestelde aantal niet voldoende is. Onze klantendienst zal u graag verder informeren omtrent de prijs. Tip: bestel zeker voldoende producten (en wat reserve) om dure extra kosten bij herdruk te vermijden.
Prijs
-
Hoe weet ik hoeveel mijn bestelling zal kosten?
De prijzen die worden aangegeven op de website zijn richtprijzen voor een kaartje gelijkaardig aan het betreffende product op de website. Indien afgeweken wordt van hoeveelheden, afmetingen, grondstof, afwerking,.. beïnvloedt dit uiteraard de prijs. De prijzen op de website zijn richtprijzen en steeds exclusief ontwerpkost. U kan het product van uw keuze toevoegen aan uw aanvraag en deze verzenden naar de klantendienst. De klantendienst neemt dan contact met u op en stelt een offerte op maat voor u op. -
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Deze informatie vindt u terug onder de rubriek “Wat zijn de leveropties en -kosten?” -
Hoeveel bedragen de kosten om een ontwerp van de website aan te passen?
U kan een ontwerp van de website kiezen, dat vervolgens wordt aangepast met uw tekst en gegevens. Heeft u een leuk ontwerp gezien? Voeg het toe aan uw aanvraag en verzend deze naar onze klantendienst. U ontvangt een offerte met de totale kost voor uw gekozen product. -
Hoeveel bedragen de kosten voor een ontwerp volledig op maat?
Bent u op zoek naar een uniek en 100% persoonlijk ontwerp? Ook dat is mogelijk via Atelier Maurice. Kies het type kaart waarnaar u op zoek bent en voeg dit toe aan uw aanvraag. In het commentaarveld kan u aangeven dat u een ontwerp volledig op maat wenst. De klantendienst neemt dan contact met u op om uw wensen te bespreken en vervolgens ontvangt u een prijsofferte op maat. -
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle prijzen op de website zijn inclusief BTW.
Betaling
-
Hoe kan ik betalen?
Atelier Maurice heeft geen webshop. U kan op onze website inspiratie terugvinden en een prijsaanvraag doen of een stalenpakket aanvragen. Het verdere verloop van de bestelling wordt steeds door ons persoonlijk opgevolgd. Uw bestelling betalen gebeurt ook via de klantendienst, die u een overzicht van uw bestelling en de betalingsgegevens zal bezorgen. -
Wanneer gebeurt de betaling?
Wanneer u de offerte goedkeurt, vragen wij een voorschot te storten. Nadat wij dit ontvangen hebben gaan wij voor u aan de slag: wij verwerken uw aangeleverd ontwerp of wij stellen zelf een drukproef voor u op. Wanneer u tevreden bent over het ontwerp, vragen wij het overige bedrag over te schrijven. Daarna wordt de productie gestart en wordt u verwittigd wanneer de kaarten klaar zijn voor verzending/afhaling.
Producten
-
Kan ik van een bepaalde productset een bijkomend product laten ontwerpen/bestellen?
Bij elke productset doen wij een voorstel van verschillende producten zodat u een goed idee heeft van wat de mogelijkheden zijn. Dit betekent niet dat u van deze set geen bijpassend artikel kan bestellen dat hierin niet is voorgesteld. Aarzel niet om onze klantendienst te contacteren voor meer informatie hieromtrent. -
Kan ik de kaarten door Atelier Maurice laten afwerken?
Wenst u de kaarten verzendklaar te laten maken door Atelier Maurice? Dit is mogelijk, informeer voor levertermijn en prijzen bij de klantendienst. -
Worden de kaarten altijd met enveloppen geleverd?
De kaarten worden standaard zonder enveloppe geleverd zodat u zelf kan kiezen wat er best past bij uw ontwerp. Wij bieden verschillende luxe enveloppen aan die bijpassend gekozen kunnen worden bij uw kaart. -
Kunnen alle kaarten aan standaard posttarief verstuurd worden?
Het posttarief is afhankelijk van het formaat en het totaalgewicht van de kaart en de enveloppe. Raadpleeg hiervoor zeker even de site van Bpost met meer informatie hieromtrent https://www.bpost.be/site/nl/verzenden/brieven-en-kaarten/bereken-het-tarief-voor-een-brief
Bij elke enveloppe wordt op de website alvast aangegeven of het formaat binnen het standaard posttarief valt of niet. -
Hoe lever ik het best mijn bestand aan als ik een eigen ontwerp heb?
Bestandstype
Bestanden moeten aangeleverd worden als PDF (geëxporteerd vanuit InDesign of Illustrator) of als Indesign-pakket.
Marges en afloop
Houd rekening met een minimale speling tijdens het snijden. Indien de bedrukking doorloopt tot aan de rand van het vel, voorzie dan 3 mm afloop rondom en snijtekens (crop marks). Zo loopt de tekening of achtergrond mooi door tot aan de rand van het blad en ontstaan geen witte randen na het snijden.
Foto’s en afbeeldingen
Om een goede kwaliteit van drukwerk te kunnen garanderen, moeten foto’s en afbeeldingen een minimale effectieve resolutie van 250 DPI hebben. Optimaal is 300 DPI. Graag alle afbeeldingen als jpg, tiff of eps aanleveren in de juiste kleuren.
Kleuren
Voor digitaal drukwerk moet steeds gewerkt worden met CMYK kleuren, niet met RGB kleuren of Pantone kleuren.
Indien in offsetdruk met steunkleuren gewerkt wordt, moet het Pantone kleur vermeld worden. Offsetdruk kan een extra droogtijd vragen bij het drukken van volvlakken of donkere kleuren.
Aanlevering bestanden voor foliedruk, reliëfdruk en letterpress
Het folie/reliëf/letterpress drukbeeld moet steeds in een aparte PDF aangeleverd worden. Deze PDF moet steeds in 100% zwart staan. Teksten moeten omgezet worden naar contouren (outlines) en tekeningen moeten vectorieel zijn.
Wordt dit gecombineerd met digitaal of offset drukwerk? Dan levert u drie files aan: het folie/reliëf drukbeeld, het digitaal/offset drukbeeld en een preview van het eindresultaat. Indien u bij letterpress met meerdere kleuren werkt, levert u voor elk kleur een aparte file aan. -
Wat als ik zelf geen ontwerp kan voorzien?
Als u zelf geen ontwerp kan voorzien, helpen wij u graag verder. U heeft dan twee opties: een kaart van de website laten aanpassen met uw tekst en gegevens of een ontwerp volledig op maat.
Ontwerp van de website
U kan ons via ‘Mijn aanvraag’ laten weten welk ontwerp u mooi vindt. Had u graag dit ontwerp, maar op een ander papier of een ander formaat? Dat kan natuurlijk ook! U ontvangt onze prijsofferte en wanneer u hiermee akkoord gaat, stort u een voorschot en bezorgt u ons uw tekst. Wij doen de rest en stellen een drukproef voor u op. Bij het ontwerp zijn twee correctierondes inbegrepen, zo kan u nog kleine aanpassingen doen en wordt het eindresultaat perfect!
Ontwerp volledig op maat
Heeft u zelf al iets leuks gezien, maar kan u dit grafisch niet uitwerken? Via ‘Mijn aanvraag’ kan u ons in het commentaarveld laten weten wat u in gedachten heeft. Ook kan u een bijlage bijvoegen als u reeds een schets gemaakt heeft of een foto wil bijvoegen ter inspiratie. U ontvangt onze prijsofferte en wanneer u hiermee akkoord gaat, stort u een voorschot en bezorgt u ons uw tekst. Wij doen de rest en stellen een drukproef voor u op. Bij het ontwerp zijn twee correctierondes inbegrepen, zo kan u nog kleine aanpassingen doen en wordt het eindresultaat perfect! -
Hoeveel correcties op het ontwerp kunnen gevraagd worden?
Bij elk ontwerp zijn twee correctierondes inbegrepen. -
Kan ik de enveloppen vooraf ontvangen?
De enveloppen kunnen zeker op voorhand geleverd of afgehaald worden. Vermeld dit tijdens uw bestelling en wij doen verder het nodige. Hou hierbij wel rekening met 2 maal verzendkosten. -
Kan ik als grafische professional zelf de kaarten verder afwerken?
Het is perfect mogelijk bij Atelier Maurice kaarten te bestellen met foliedruk (klassiek of digitaal) of reliëfdruk en zelf nog tekst bij te drukken op deze kaarten.
Gaat het om een kaart met klassieke folie, dan is het in principe mogelijk om bij te drukken zowel op de kant met de folie als op de andere kant. We raden steeds aan om dit nog even te testen met uw printer, dit kan u doen door een staaltje aan te vragen.
Wanneer u een kaart bestelt met digitale folie, houd er dan rekening mee dat de kant met foliedruk afgewerkt wordt met laminering. Daardoor kan op deze kant niets bijgedrukt worden. De andere kant kan wel bedrukt worden, ook hier is het mogelijk een staaltje te bestellen om dit even te testen op uw eigen printer.